Verzenden & retourneren
Verzenden
Als je vóór 14.00u je bestelling hebt geplaatst, streven we ernaar binnen enkele dagen te bezorgen. Op zondag en maandag vindt er geen bezorging plaats en kan je je bestelling later verwachten. Wij streven ernaar het gekozen levertijdstip te halen, maar we kunnen dit helaas niet garanderen.
Voor de bezorging van je bestelling worden kosten in rekening gebracht worden. De Muifelbrouwerij brengt voor elke bestelling een vast bedrag van €8,95 in rekening. De bezorgkosten worden ook weergegeven tijdens het bestelproces op de website en in de bevestigingsmail van de bestelling.
Je bestelling zal vervolgens worden afgeleverd door PostNL en op de dag van de geplande bezorging ontvang je van PostNL een email met een link naar Track & Trace, waarmee je je pakket kunt volgen.
Geborgde werkwijze leeftijdscheck 18+
De Muifelbrouwerij wil en mag geen alcohol verkopen en leveren aan personen onder de 18 jaar. Middels deze pagina wordt inzicht verschaft in de manier waarop Muifelbrouwerij invulling geeft aan verantwoorde verkoop op afstand. Hiermee wordt voldaan aan de in artikel 20A lid 1 sub b van de Alcoholwet gestelde eis dat men moet beschikken over een werkwijze waarmee wordt gewaarborgd dat de alcoholhoudende drank slechts wordt afgeleverd op het adres van de geadresseerde of bij een distributiepunt en dat de leeftijd van de persoon aan wie de alcoholhoudende drank wordt verstrekt wordt vastgesteld en dat deze werkwijze ook wordt gehanteerd.
Deze pagina is altijd actueel en wordt geactualiseerd bij iedere wijziging van de situatie. Verder wordt deze pagina jaarlijks herzien.
Dit zijn de geldende controlepunten van de Muifelbrouwerij:
- Leeftijdsverificatie
Iedere bezoeker van onze webshop die een bestelling plaatst is verplicht om te bevestigen dat hij / zij 18 jaar of ouder is en dat de ontvanger van deze bestelling ook 18 jaar of ouder is en bereid is om zijn / haar leeftijd met een geldig legitimatiebewijs te laten verifiëren.
- Leeftijdscontrole via PostNL / afhalen
Bij iedere bestelling die door Muifelbrouwerij wordt verstuurd, voert de bezorger een leeftijdscheck uit. De bezorger controleert de leeftijd van de ontvanger aan de deur op basis van een legitimatiebewijs van de ontvanger. Hij geeft het pakket alleen mee als de ontvanger voldoet aan de leeftijdseis.
Is de leeftijdscheck niet gelukt omdat de ontvanger niet thuis was, of omdat de bezorger zijn / haar leeftijd niet kon controleren? Dan neemt de bezorger het pakket weer mee terug. Een zending van PostNL kan naar een PostNL locatie in de buurt worden gebracht, waar de ontvanger het kan ophalen met een geldig legitimatiebewijs. Komt niemand het pakket ophalen? Dan wordt de zending retour verzonden. Blijkt de geadresseerde iemand jonger dan 18 jaar te zijn, dan wordt ook in dit geval het pakket retour verzonden.
Indien gekozen is voor de optie "afhalen bij de brouwerij" zal de leeftijdscheck door een van de medewerkers van de brouwerij worden uitgevoerd. De medewerker controleert de leeftijd van de ontvanger op basis van een legitimatiebewijs van de ontvanger.
- Aflevering bij de buren is niet langer mogelijk
Het is niet mogelijk het pakket bij de buren af te laten leveren wanneer de leeftijdscheck gedaan moet worden. Is de leeftijdscheck niet gelukt omdat de ontvanger niet thuis was, dan neemt de bezorger het pakket weer mee terug. De zending wordt terug naar de winkel of naar een PostNL locatie in de buurt gebracht, waar de ontvanger het kan ophalen met een geldig legitimatiebewijs. Komt niemand het pakket ophalen? Dan wordt de zending retour verzonden.
Wij leveren onze producten van de Nederlandse webshop in Nederland.
Retourneren
Wanneer je van je aankoop af wilt zien met of zonder reden, dien je dit binnen 14 dagen na de dag van ontvangst van de producten aan ons te laten weten.
Het heeft onze voorkeur dat je hiervoor contact opneemt met onze klantenservice via info@muifelbrouwerij.nl.
Om de producten vervolgens terug te sturen vragen we je indien mogelijk gebruik te maken van de retourportal van PostNL. Je kunt op de retourportal je retourzending aanmelden (het gevraagde referentienummer is het bestelnummer zoals vermeld in de bevestigingsmail van je bestelling). Vervolgens krijg je per e-mail een retour label. Het retour label dien je te printen en op het pakket te plakken. Je kunt het pakket dan afgeven bij een PostNL punt bij jou in de buurt. Voor een PostNL punt bij jou in de buurt kijk je op www.postnl.nl/locatiewijzer.
We betalen de door jou betaalde prijs voor de producten terug samen met de verzendkosten die je hebt betaald om de producten te ontvangen. De kosten van de retourzending komen voor jouw rekening.
Alle geretourneerde bieren moeten in volledig verkoopbare conditie zijn, met uitzondering van bieren die per ongeluk beschadigd geleverd zijn. Als de door jou geretourneerde bieren minder waard zijn geworden door onnodig gebruik of bij beschadiging, kunnen we een vergoeding voor deze schade inhouden op het bedrag dat we aan je terugbetalen.
We storten de betreffende bedragen zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen nadat je hebt aangegeven van de aankoop af te zien terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij de bestelling hebt betaald. Wij kunnen echter terugbetaling uitstellen totdat wij de producten hebben ontvangen of (indien eerder) wij van jou een bewijs van terugzending hebben ontvangen.